Hoe meld ik me aan?

Als u ondersteuning zoekt in wonen, werken of leren, dan kan RIBW AVV u daarbij helpen. Samen zorgen we ervoor dat u weer grip krijgt op uw leven en weer een rol kunt spelen in de samenleving. Aanmelden voor begeleiding van RIBW AVV gaat snel en eenvoudig.

Zorg voor een beschikking

Om u aan te melden bij RIBW AVV hebt u een geldige beschikking nodig van de gemeente. Uw behandelaar of huisarts kan u daarmee helpen. Hebt u de beschikking in uw bezit, dan kunt u op deze website het aanmeldformulier invullen.

Plaatsingsgesprek in de regio van voorkeur

Wanneer wij de beschikking en het aanmeldformulier hebben ontvangen, nemen wij contact met u op. We plannen dan samen een plaatsingsgesprek. Dit plaatsingsgesprek vindt plaats in de regio van uw voorkeur. Bij het gesprek zijn een medewerker van RIBW AVV en de regiomanager aanwezig. Uw verwijzer, een familielid of begeleider is ook van harte welkom. Tijdens het gesprek kunt u uw vragen stellen en wensen kenbaar maken. De medewerker van RIBW AVV geeft informatie op maat en zal ook vragen stellen aan u. Zo weten we zeker dat we al uw wensen en behoeften goed in beeld hebben.

Overeenstemming over de begeleiding, en dan?

Na het gesprek is duidelijk op welke gebieden ondersteuning wenselijk is. U krijgt bericht van ons over het vervolg. Op het moment dat de ondersteuning en begeleiding daadwerkelijk start, stellen we samen met u een persoonlijk plan op. Daarin leggen we uw persoonlijke doelen vast. Die geven richting aan de invulling van de begeleiding. 

Vragen stellen of vrijblijvend advies

Hebt u vragen of wilt u vrijblijvend advies of informatie? Wij staan u graag te woord en helpen u graag verder. Op werkdagen kunt u ons telefonisch bereiken via telefoonnummer (026) 442 42 36 of mailen via aanmelden@ribwavv.nl.

RIBW AVV werkt volgens de leveringsvoorwaarden van GGZ Nederland.