Hoe meld ik me aan?

Wil je je aanmelden voor ondersteuning en begeleiding door RIBW AVV? Dat gaat het makkelijkst als je de volgende 4 stappen doorloopt.

Zorg voor een beschikking

Als je bij RIBW AVV wilt wonen en begeleiding wilt krijgen, is een geldige beschikking van de gemeente of indicatie van het CIZ (Wlz) nodig. Zo’n beschikking regelt het wijkteam voor je. In overleg met jou en je ouders word je door het wijkteam aangemeld bij RIBW AVV. Maar je moet ook zelf nog het aanmeldformulier invullen.

Eerste gesprek

Als wij jouw aanmelding voor het wonen bij RIBW AVV hebben ontvangen, krijgen jij en je ouders of wettelijk vertegenwoordigers en je verwijzer een uitnodiging voor een oriëntatiegesprek.

Plaatsingsgesprek

Ben je bij ons op de juiste plek, dan volgt een plaatsingsgesprek. Dit gesprek is met onze orthopedagoog, de regiomanager van de regio Arnhem Jeugd en eventueel je persoonlijk begeleider van RIBW AVV. In dit gesprek bespreken we:

  • waarom jij bij RIBW AVV wilt wonen;
  • wat je wilt leren;
  • wat je gaat ontwikkelen en verbeteren in de eerste periode (hier maken we afspraken over);
  • hoe we je ouders en je familie zo veel en goed mogelijk kunnen betrekken bij de begeleiding.

We zijn het eens over jouw begeleiding, en dan?

Na het plaatsingsgesprek is duidelijk welke ondersteuning voor jou wenselijk en zinvol is. Je krijgt bericht van ons over het vervolg. Als de ondersteuning en begeleiding daadwerkelijk starten, stellen we samen een persoonlijk plan op. Hierin leg jij je persoonlijke doelen vast. Die geven richting aan de invulling van de begeleiding.

Vragen stellen altijd mogelijk

Heb je vragen over RIBW AVV of over het aanmelden? Wij helpen je graag verder. Op werkdagen kun je ons telefonisch bereiken via telefoonnummer 085 808 1344. Of je mailt ons via plaatsingen@ribwavv.nl.

RIBW AVV werkt volgens de leveringsvoorwaarden van GGZ Nederland.