Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Klachten

Wat kun je doen als er iets misgaat bij RIBW Arnhem & Veluwe Vallei? Op deze pagina lees je welke stappen je dan kunt nemen. We leggen ook uit bij wie je terechtkunt voor hulp, bijvoorbeeld als je ondersteuning nodig hebt bij het maken van een melding.

Niet tevreden? We denken graag met je mee

Soms loopt het anders dan je had gehoopt. Misschien ben je niet tevreden over je begeleiding, of is er iets wat je niet goed durft of kunt bespreken met je begeleider. Dat is vervelend, en we willen je graag helpen om dat op een goede manier aan te pakken.

Je hoeft het niet alleen te doen. Er zijn verschillende mensen die met je mee kunnen denken en je kunnen ondersteunen.

Cliëntvertrouwenspersoon

Wil je even sparren of weet je niet goed wat je met je situatie aan moet? Dan kun je contact opnemen met Marianne van der Heijden, onze cliëntvertrouwenspersoon. Zij luistert naar jouw verhaal en denkt met je mee over een oplossing. Ook kan zij je helpen bij een eventuele klachtenprocedure. De cliëntenconsulent bereik je op 026-4424236.

Familievertrouwenspersoon

Ben je naasten of familie van een cliënt en heb je vragen of zorgen? Dan kun je terecht bij de familievertrouwenspersoon.

Klachtenfunctionaris

Wij doen er alles aan om je zo goed mogelijk te ondersteunen. Mocht er toch iets misgaan, ben je niet tevreden of komen we er samen niet uit? Dan kun je terecht bij onze klachtenfunctionaris. Dit kan via klachtenfunctionaris@adviespuntzorgbelang.nl of via 06-53885459.

Onze klachtenroute en -regeling

In deze documenten lees je wat je kunt doen, welke stappen je kunt volgen en wat je rechten zijn. De klachtenroute geeft overzichtelijk weer hoe je jouw klacht kunt melden. In de klachtenregeling vind je de officiële afspraken en procedures rondom het afhandelen van klachten.

Een klacht melden

Lukt het niet om samen met je begeleider, het team en de klachtenfunctionaris tot een oplossing te komen? Dan kun je je klacht schriftelijk indienen bij de klachtencommissie. Als je dat prettig vindt, kan de klachtenfunctionaris je hierbij ondersteunen.

Heb je vragen of wil je meer weten?

Neem gerust contact met ons op!

(Optioneel)
(Optioneel)