Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Klachten

Wil je onvrede kenbaar maken, bemiddeling bij een gesprek over je onvrede of wellicht een klacht indienen bij RIBW Arnhem & Veluwe Vallei? Op deze pagina lees je welke stappen je dan kunt nemen. We leggen ook uit bij wie je terechtkunt voor hulp, bijvoorbeeld als je graag bemiddeling of ondersteuning wilt.

Niet tevreden? We denken graag met je mee

Soms loopt het anders dan je had gehoopt. Misschien ben je niet tevreden over je begeleiding, of is er iets wat je niet goed durft of kunt bespreken met je begeleider. Dat is vervelend, en we willen je graag helpen om dat op een goede manier aan te pakken.

Je hoeft het niet alleen te doen. Er zijn verschillende mensen die met je mee kunnen denken en je kunnen ondersteunen.

Cliëntvertrouwenspersoon

Wil je even sparren of weet je niet goed wat je met je situatie aan moet? Dan kun je contact opnemen met Marianne van der Heijden, onze cliëntvertrouwenspersoon. Zij luistert naar jouw verhaal en denkt met je mee over een oplossing. Ook kan zij je helpen bij een eventuele klachtenprocedure. De cliëntvertrouwenspersoon bereik je op 026-4424236.

Klachtenfunctionaris

Wij doen er alles aan om je zo goed mogelijk te ondersteunen. Ben je niet tevreden of komen we er samen niet uit? Dan kan de onafhankelijke klachtenfunctionaris bemiddelen in een gesprek tussen jou en de begeleiding. Hiervoor kun je terecht bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris Pauline de Vries. Dit kan via  Dit kan via klachtenfunctionaris@adviespuntzorgbelang.nl of via 06-53885459.

Familievertrouwenspersoon

Ben je naaste of familie van een cliënt en heb je vragen of zorgen? Dan kun je terecht bij de familievertrouwenspersoon Ymke Peters. Telefonisch via 06-30329959 of per mail via  ymkepeters@adviespuntzorgbelang.nl.

Een klacht melden

Lukt het niet om samen met je begeleider, het team en de klachtenfunctionaris tot een oplossing te komen? Dan kun je je klacht schriftelijk indienen bij de klachtencommissie. Als je dat prettig vindt, kan de cliëntvertrouwenspersoon je hierbij ondersteunen.

Onze klachtenroute en -regeling

In deze documenten lees je wat je kunt doen, welke stappen je kunt volgen en wat je rechten zijn. De klachtenroute geeft overzichtelijk weer hoe je jouw klacht kunt melden. In de klachtenregeling vind je de officiële afspraken en procedures rondom het afhandelen van klachten.

Heb je vragen of wil je meer weten?

Neem gerust contact met ons op!

(Optioneel)
(Optioneel)