De kracht van verbinding: ons sociaal jaarverslag 2020

Contact en verbinding zijn van onschatbare waarde. Dit lees je ook terug in ons sociaal jaarverslag. Waarin persoonlijke verhalen te lezen zijn. Van onder andere cliënten die mede door jullie begeleiding een glimlach krijgen op hun gezicht, een stap zetten richting zelfstandigheid en leren uitgaan van hun eigen kracht. Of zoals Dick het beschrijft: ‘Hier is ruimte om te zijn wie ik ben’. Dit en nog veel meer lees je in de Terugblik 2020!

Nabijheid in coronatijd
Hieronder zie je hoe de begeleiders en bewoners van locatie Huize Kohlmann met elkaar in verbinding bleven tijdens de pandemie en hoe zij met creatieve oplossingen kwamen om ondanks alles de cliënten voorop te stellen. Zo vertelt begeleider Neeltje: “Ondanks deze maatregelen kwam ons team met creatieve oplossingen. Zo gingen we in de ochtenden met een servicekar de kamers langs voor het ontbijt, de lunch en het avondeten. Of speelden we - op afstand - Oud-Hollandse spelletjes en gingen we bijna wekelijks wandelen met de bewoners.” En het allerleukste: deze foto's zijn gemaakt door de gepassioneerde, creatieve cliënten van Kunstportaal!

In contact en verbinding blijven
Naast deze fotocollage lees je in de Terugblik het bijzondere verhaal van Nana. Zij vertelt hoe de gecombineerde intensieve ambulante begeleiding haar verder helpt om op eigen benen te staan: "Binnenkort hoop ik te starten met een leertraject, om meer ervaring in projectmanagement op te doen. Ook probeer ik van mijn nieuwe huis steeds meer een thuis te maken. Ik kijk er echt naar uit om straks volledig onafhankelijk te zijn en mijn huisje-boompje-beestje vorm te geven."

Ook lees je over het ontstaan van de digitale daginvulling pagina en het coronazelfhulpboek. Met gemiddeld 558 bezoekers per maand werd deze pagina door veel cliënten bezocht. In de rubriek ‘In gesprek met Sam & Paul’ zetten cliënten Sam & Paul andere cliënten in het zonnetje. Samen gaan ze op pad voor foto’s en interviews. Paul is er trots op: “Een paar jaar geleden kwam ik als cliënt bij Kunstportaal. Na een moeilijke tijd kwam ik hier nu in mijn rol als interviewer, juist om naar andere mensen te luisteren."

We zijn trots op wat we met onze cliënten en elkaar hebben bereikt. Iedereen in zijn kracht: samen bereiken we het beste resultaat. Lees hier de verhalen: Terugblik 2020. Veel leesplezier!